Elektronisch bestellen

Interfilter Industries biedt haar klanten de mogelijkheid om elektronisch bestellingen (EDI-bestellingen) te plaatsen voor filters. Hierbij is het handmatig invoeren van bestellingen niet langer nodig en verloopt de administratieve afhandeling van orders vrijwel volledig automatisch. 

Hoe werkt het electronisch bestellen bij Interfilter Group?

Zodra de elektronische koppeling tussen het ERP systeem van Interfilter Industries en uw ERP systeem tot stand is gebracht, worden de EDI berichten automatisch gecontroleerd. Wij steunen hierbij de berichten die voldoen aan de volgende standaarden:

  • INSBOU
  • ICM, ICB of ICF
  • Andere standaarden behoren ook tot de mogelijkheden. Deze moeten echter in overleg worden geïmplementeerd.

Indien uw ERP systeem geschikt is voor EDI-bestellingen conform één of meerdere van bovenstaande standaarden, wordt het artikelbestand van Interfilter Industries inclusief uw inkoopcondities volledig digitaal beschikbaar gesteld. Hierna is het direct mogelijk om elektronisch te bestellen en te factureren.

Bij een elektronische verzending van de bestelling wordt deze ingelezen door het ERP-systeem van Interfilter Industries en zal de besteller een opdrachtbevestiging ontvangen. Deze opdrachtbevestiging wordt vervolgens automatisch ingelezen door uw ERP systeem. Twee dagen na levering van de bestelde goederen wordt er vanuit het ERP systeem van Interfilter Industries een digitale factuurverzonden. Deze kan ook weer direct en automatisch worden ingelezen in uw ERP systeem.

Het gemak van EDI

  • Eenvoudig plaatsen van een bestelling;
  • Verkleining kans op fouten;
  • Tijd– en kostenbesparing;
  • Bestellijsten zijn up-to-date;
  • Eenvoudige facturatie;
  • Geen papierstroom.

Download onze leaflet over het bestellen met EDI voor meer informatie.

Heeft u een vraag?